Selesai! Tak cekap langsung

Alhamdulillah, selesai menjawab exam PTD (Pegawai Tadbir Diplomatik M41) harapan mak ni.. Yang beria sangat always mymum. Aku biasa2 ja. Tapi dengar semangat mak, aku yang biasa pun boleh semangat tetiba. Haha. So, aku pun jawab dengan ceria la kan. hehe. First time jawab online. Server SPA kali ni sangat baik, smooth je perjalanan exam secara online malam ni, 1 November 2014 dari jam 8.00 malam hingga 10.10 malam. Ini kali kedua exam SPA atas talian selepas exam pegawai kastam. Exam online kastam dengarnya banyak masalah, aku tak seat for the exam, sebab aku tak letak kastam dalam choice, haha xminat.



Kalau nak diikutkan, exam SPA yang aku duduki, dah masuk kali ketiga.
1. Exam PTD Apr 2013
2. Exam Akauntan Mei 2014
3. Exam PTD Nov 2014

[Next.. Exam Pendaftaran kut *nampak dalam sistem lepas syarat* hui3]


Tak rasa pun dapat, sebab masih tak cekap mengira, pengetahuan am pun banyak yang tak tahu. Tapi bab matematik2 ni memang menyeronokkan. Cuma bab kejar masa, aku selalu tewas. Macam ni la kalau asyik tarik kalkulator. haha.

Tapi kan,, yang paling best.. dah tak perlu buat esei, BM dan BI tu.. part pembaharuan ni aku paling suka bila buat exam online ni. soalan aneka pilihan sentiasa menjadi pilihan. no more essay. yess!

Hem.. Sekurang-kurangnya aku bukan nothing tak tahu apa-apa masa seat all the exams. Study jugak. Huhu. Mymum always inspired me. Amik inspirasi tu je jawab exam. Myhousemate pun dapat juga exam PTD, tapi tak seat kut, malas dah katanya. Takpa la dia, dah mampu beli rumah (kalau nak beli la), walaupun kerja semi-government je. Orang programming katakan..

Mengikut info dari SPA, seramai 44,908 calon yang duduki exam PTD kali ni. Giler ramai. Mungkin yang dapat full mark pun dah ramai, diorang ja la yang lulus kut. huhu.


Haha. Cepat sangat mengalah. Yalah, bila tengok angka yang ramai tu,, tipis ja nampak. huhu. Okai lah, kita tunggu result nanti. Buat guna sistem, result pun cepat. 1 hari setengah lagi keluar result, 3 November 2014 bermula jam 12 tengahari.

Hik3.. Enjoy2. Math always my favourite subject. Apa kata mengajar math dan add math lak. Haha. Dream. Tapi selalu fikir anak murid paling depan pun tak dengar suara cikgu dia nanti. Haha.

Minat akauntan lagi dari PTD walaupun PTD ni gaji mahal katanya. Ya lah, mahal otak tu nak fikir macam2. Aku tak sesuai jadi pemikir dan tak minat sangat kut. Aku nak kerja mengira jugak! Haha. Kalau kerja PTD, bagi aku kerja dekat bahagian IT best jugak, nampak macam ada soklan IT tadi. Hihi.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."