Malunya diri yang serba dhoif~


Aku suka meronda2 blog2 orang..
Dari satu blog,, ke blog yang lain..
merantau sampai meleret2..
hehe..
tp, bila ziarah punya ziarah..
rasa diri nie,, dhoif sgt..
dh la memang sejak dari dulu lagi rasa diri ni lemah sgt..
aku bukanlah orang yang pandai berkata2, bukanlah hebat berbicara, dan semestinya xpandai mengolah ape2 isu yang terjadi..
setiap kali membaca entri2 di blog org, ada sj ilmu yang dikongsi..
hebat2.. menusuk kalbu.. banyak ilmu yang bermanfaat..
dengan hasil pena sendiri.. kerahan idea sdn bhd..
terasa diri ini malu sangat..
kerana blogku tidaklah sehebat itu..
mungkin banyak merapu je..
aku sedar, untuk berbicara dengan ilmu..
first skali mesti ada ilmu.
dan aku sedar, aku begitu kekurangan ilmu..
ingatan pun kurang dalam mengingati apa yang pernah dibaca..
dan kurangnya atau mgkin tiada pemikiran kreatif dalam pengolahan ilmu tersebut..
malunya dgn sahabat2 yang hebat2 semuanya tu.. he3
jadi, kesimpulannya?
kena kuat dan rajin kan diri membacalah kn?
kena paksakan diri membaca dalam keterpaksaan..
lama2, bleh jadi tabiat x? heh3
tabiat membaca yang tlh bertukar kpd kesukarelaan sndr..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Thahar said...

Setiap manusia diciptakan mempunyai kelebihan masing2..

Pasti kamu mempunyai sesuatu yang tiada pada orang lain..

Seperti kata salah seorang lecturer saya, "Tulislah.. Mungkin dengan tulisan kamu itu menjadi inspirasi kepada salah seorang yaang membaca itu.."

Hehe.. Pasti kamu boleh berkongsi sesuatu bukan?


*haha.. sungguh skema ayat ku ini..

aiSya inSyiraH said...

em,, betul..
masing2 dilahirkan ada kelebihan, ada kekurangan.
ku akui, tidak ku nafikan. hu3..

tapi,,
sy ada terbaca dalam sebuah buku hasil karangan Badrul Sani bhw..
bijak berbicara bukan lagi menjadi satu kelebihan semata-mata, malah ia menjadi keperluan.
ya, dgn kata lain kemahiran.
bukankah kemahiran boleh dikuasai?
hee~
betul ke?

ya, sy cuba berkongsi sesuatu,,
entah bermanfaat, entah tak.

terima kasih thahar atas inspirasinye..

*ye la,, skema la sgt. ha3

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."