Terima tapi ragu

Dilamar untuk kerja design bagi satu program. 3 kali berturut-turut. Tak berpeluanglah aku nak tengok gaya persembahan dari orang lain. Mudah betul terima, bila dah terima terfikir pula kenapa terima job tersebut.

1. Aku dah jarang buat design. (Teramat)
2. Aku dah lama tak buka photoshop untuk buat full design. (Kerap buka Ai, penangan nak study Ai)
3. Streorotype (eja salah barangkali) orang pada hasil terdahulu. (Kalau style tak macam dulu macam mana)
4. Asyik kena kejar hingga event tamat
5. Kena ammend banyak kali, paling tak suka. (Stress, hold beberapa hari)
6. Terkacau time office hour. (Bawa laptop, tak buat kerja ofis)
7. Sambung konsep design orang lain (Kang habis kena alter)
.
.
.
.
.   8. Bil api, broadband tetap kena bayar
.
.
.
.
Bila sambung kerja orang, apa yang aku pegang, hormat dan raikan hasil orang lain atau orang terdahulu. Tapi bukan mudah nak kekalkan identiti orang lain yang lain dari citarasa diri sendiri.
.
.
.
.
.
.
.
Risau. Macam mana nak buat?
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
Menghilang lama-lama. Aku nak jemput ko balik sini semula. Mari sini mood design. Mari balik ya minat, hang nak pi mana lama-lama. Mai balik kita jenguk photoshop ya.. Pintu dah buka. Tunggu hang, kita masuk sama-sama ya... *huk3*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Anis said...

Assalamualaikum. Kak ah ter. All da best. Lama tak tengok design2 kak ah yang comey dan mantap. Moga ALLAH mudahkan dan mengangkat kesulitanmu. Salam rindu

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."