Sambung - Perlu Koma, Noktah atau Potong ?


Sudah berkali ditanya . Ditanya lagi . Dan lagi .

"Bila habis cik puan? Bulan sembilan kan?"

Ceh. Ayat trick. Huhu.

"Bulan tujuh tuan. 12 haribulan 7. Lepas 4 hari puasa."

"Lepas tu buat apa?"

"Pergi USIM balik. Pembentangan."

"Sambung balik lepas tu, tak boleh?"

".... Entah la. Sebab.."

"Owh. Ada sebab."

"..."

Mengharap perbincangan tidak disambung. Cukuplah terhenti di situ.
Tapi sebaliknya, rupanya beliau menunggu ayat disambung.

"Tak boleh ke sambung?"

"Ada program di sana."

"Program berapa hari? 1 hari tu je kan?"

"Ada kerja sebelum program."

.....

Uh. Susahnya nak jawab . Kesian pun ada. Syarikat tengah membangun. Iya lah, segala tugasan yang aku buat, kebanyakan baru, sukar juga orang lama nak ambil alih. Nak kena ajar tutorial guna software lagi. Bos pun belum diajar cara penggunaan sistem akaun tu. Haish. Masa-masa.

Bos dah semacam syorkan aku terus di sana. Aku pulak semacam nak keluar cepat-cepat. Eheh.

Satunya, selepas habisnya praktikal, aku perlu siapkan log report harian dan kajian kes (case study) di organisasi di mana aku praktikal sekarang. Memang confirm aku yang paling tak ada rekod. Habis, hari kerja balik malam, hari minggu, masuk ofis. Giler kerja. Bukan rajin sangat, tapi itu nilai tanggungjawab. Aku juga yang kena soal. Fikir cara nak goreng report aku ni bagi masak tapi sedap, bau aroma pun tertarik. ~.~ ahah.

Duanya, aku akan keluar dari kediaman di KL ni pada bulan itu. Nak cari rumah lain, macam kurang percaya. Bukan mudah di KL ni nak percaya manusia. Memang syok di KL, potensi hadiri event, seminar kemahiran dan bisnes pun senang. Memang banyaklah event dan program2 sekitar KL ni. Jalan KL pun dah makin kenal. Kerja yang bos berikan pelbagai, pergi sana pergi sini. Cari peta, redah highway.

Tiga, aku memang terlibat dengan program. Program ye lah 2 hari jer. Di kampus USIM. Tapi, sebelum program, kerja aku, aku sorang2 siapkan, naya aku nak buat kerja ofis yang berleretan itu dengan kerja ni sekaligus. Tak terbuat gamaknya. Stress berlebihan kang jadinya. Memang susah pun nak sub pada orang lain sesuatu yang tidak berbayar. Aku pulak enjoy. Jadi enjoy la sorang-sorang. Paling tidak pun enjoy dengan junior-junior, penganjur program. uhuh.

Empat, masa yang agak terhad untuk aktiviti lain dan permintaan servis sukar untuk ditunaikan. Kerja siang malam. Tak dinafikan, banyak sangat ilmu aku di sini. Dan kerja di sini tidaklah seteruk di tempat lain terutamanya di firma akaun atau audit. Tapi nak jugak cari yang lagi rileks dari ini. Hehe


Lima,  semacam nak balik Kelantan pun ada. Apa yang my mum syorkan, tetiba senang pula jiwa untuk terima. Redha mungkin.



.
.
.

Kisah praktikal belum kluar. Tetiba kisah keluar praktikal masuk dulu. ehe.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."