Rindu seorang sahabat

rindu amat~

aKu harap engkau selalu dalam kebaikan, jagalah selalu solatmu, tilawahmu, serta lisanmu. Sehingga para malaikat menyaksikan engkau sebagai hambaNya yang sempurna dalam keimanan. dan aku harap pula agar engkau selalu menjaga akhlakmu di manapun engkau berada, serta kepada siapapun, kepada orang yang muda ataupun tua, bahkan kepada orang – orang yang membencimu sekalipun.

Begitu juga diriku, ku mohon agar engkau selalu mendoakanku. Agar kita bisa menjadi pribadi yang menawan kerana akhlak dan ilmu.

Seterjal apapun perjalan yang kau tempuh, sepahit apapun kisah yang kau rasa. Ku mohon padamu, janganlah pernah berpaling dari CAHAYANYA. Yakinlah, bahwa engkau tak pernah sendiri, Allah dengan segala kemurahanNya akan selalu membimbingmu, asal dirimu selalu menjaga waktu untuk selalu dekat padaNya...

with love,
kak anis
~ramadhan karem

Anis, kak ah juga rindu sama kamu tau! Sungguh aku menyayangimu sahabat. Setiap kali engkau berbicara, setiap kali engkau menulis, memberi ucapan.. 'peringatan' pasti menyusuli. Ya Allah, berilah kesihatan yang baik kepadanya untuk terus memberi ketaatan kepadaMu. Engkau juga adakalanya memberi teguran jika aku tersilap. Susah untuk memiliki sahabat sepertimu. Terima kasih sahabat. Engkau mengingatkan aku pada yang Maha Esa.

"salam....moh, miss u.............. ♥"
Pendek, ringkas tapi terkesan. kerana dia sahabatku. Bila bersamanya ada sahaja cerita yang ingin dikongsinya. Setiap kali berbicara dengan ku, dengan sendiri aku yang ter'motivate'. Aku kagum dengannya kerana dia orang yang hebat berjuang. Dia juga yang mengingatkan ku tentang perjuangan. Dan dia jugalah yang memberi kekuatan padaku untuk terus berada di landasan perjuangan agama-Mu.


Solehah girl smile in trouble,
gather strength from doa,
grow brave by istighfar & solat,
stand firm & zikir when she sees & goin thru painful test everyday..
May ALLAH give guidance & hidayah always 4 u, InsyaAllah..:-)
k.ab syg k.ah.
Sayang sahabat dengan mendoakan. Terima kasih k.ab. Tidak lekang dengan mesej2 buat sahabatnya. Jika tanpa balasan, bukan beerti k.ah melupakanmu sahabat. K.ah sentiasa ingat. Dulu engkau bersama-sama denganku ketika kita baru mengenal erti tarbiah dan perjuangan. Moga engkau juga thabat di sana ye. Doakan juga k.ah di sini.


Alhamdulillah, aku mempunyai sahabat2 yang selalu memberi nasihat, motivasi, peringatan buatku. Syukur, aku dianugerahkan dan dikelilingi sahabat2 yang dekat dengan-Mu dan kuat berjuang untuk agama-Mu. Mereka juga antara kekuatanku. Terima kasih sahabat. Jikalau engkau tahu bahawa hati ini juga merindui kalian. Walaupun aku bukanlah sahabat terbaik buat kalian, tapi ketahuilah kalian sahabat terbaik buatku!

Allah, aku sayang sahabat2ku ini.


Doa rabitah lah pengikat hati-hati ini. Jauh bukan bererti hilang. Kita mungkin bisa bersua kembali.

Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini…

(Sifat-sifat Hati)

* berkumpul kerana mengasihiMu,
* bertemu kerana mematuhi perintahMu,
* bersatu memikul beban dakwahMu,
* hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu;

(Didikan Hati)

* maka eratkanlah ikatannya,
* kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini,
* tunjukkanlah kepada hati-hati ini jalannya yang sebenar;

(Bekalan Hati)

* penuhkanlah hati-hati ini dengan cahaya RabbaniMu yang tidak kunjung padam,
* lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman,
* dan keyakinan serta keindahan tawakkal kepadaMu;

(Amalan Hati)

* suburkanlah hati-hati ini dengan pengetahuanMu yang hakiki,
* jika Engkau takdirkan kami mati, maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agamaMu.

Engkaulah sebaik-baik sandaran dah sebaik-baik penolong.

Restuilah nabi kami, Nabi Muhammad S.A.W dan ahli keluarga Baginda serta sahabat-sahabat Baginda seluruhnya.

Ya Allah, restuilah junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W, ahli keluarga dan para sahabat Baginda semuanya. Juga berikanlah kesejahteraan kepada mereka sebanyak-banyaknya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Anis said...

Assalamualaikum..
allah....ada bingkisan daripada kak ah rupanya... kak nis sgt syg pada kak ah..merindui memori menggamit nurani.. rindu ..indahnya andai ada teman2 dlu di sini..menemani susuk tubuh y keseorangn tercampak ke daerah asing... ~

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."