Salam Syawal!


Salam Lebaran 1431H...
buat semua teman2 dari sekolah tadika taski al-hilal, tadika tengku anis (hee,, xtau entah ke mn dh smuanya. xpernh jmp dh), sekolah rendah zainab 1 dulu, sahabat2 maahad muhammadi perempuan, alumni maahad muhammadi negeri kelantan serta teman2 & sahabat di universiti sains islam malaysia. Juga buat sesiapa yang mengenali diri ini dan seterusnya buat semua pengunjung2 blog ini..

Indahnya Ramadhan dengan hadirnya hari kemenangan,
Indahnya hati dengan saling memaafkan..

Salam Syawal, Salam Aidilfitri, & Salam Kemaafan Zahir & Batin!~

Semoga roh Ramadhan dan benih2 amalan sepanjang bulan Ramadhan diteruskan tanpa jemu. Moga kita dipertemukan dengan Ramadhan akan datang.

Ya Muhyi, Ya Mumit.. "Sampaikanlah kami pada bulan Ramadhan!"

Para sahabat yang bersama dengan Rasulullah s.a.w dididik dengan tema yang agung ini;

اللهم بلغنا في رمضان

Kesannya, mereka menyambut dan menanti Ramadhan dengan penuh kerinduan dan kecintaan. Ini terbukti dengan doa mereka selama enam bulan sebelum Ramadhan dan mengharap agar bertemu dengannya. Kemudiannya, enam bulan selepas Ramadhan pula disi dengan tangisan kerana berlalunya Ramadhan. Bagaimana pula kita selepas keluarnya dari Ramadhan? Ada-kah tangisan mengiringi kita?

Ya Allah ampunilah dosa2ku, dosa kedua ibu bapaku, keluargaku, sahabat2ku dan kami semua. Moga ada kerahmatan & keampunanMu buat kami. Moga keluarnya kami dari madrasah Ramadhan dengan hati yang suci, hati yang terdidik, lembut jiwanya dengan meningkatnya iman dan kecintaan kepadaMu. Moga kami tergolong dalam orang2 yang layak meraikan hari kemenangan ini. Hari kemenangan melawan hawa nafsu.

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."