Selamat Tinggal Nilam!

YoYo & CiCi emoticon Selepas menghabiskan final exam 7 mei, berkemas barang2 menjadi agenda kami. Orang lain berkemas, balik bercuti.. Kami berkemas, kena berpindah dari kediaman bagi tahun 1 ke kediaman baru. Fuh! Hanya berjarak 2 hari selepas exam, kami semua diminta mengosongkan kediaman pada 9hb. Kediamanku untuk tahun 1, kolej kediaman nilam court.


Untuk penempatan short sem yang akan bermula 10hb dan sem depan, ada yang dapat acacia avenue, sutera indah, dan ada yang terpaksa menyewa di desa anggerik, jati kerana tidak tersenarai dalam pelajar yang ditawarkan tinggal di kolej kediaman. Ada yang memilih dan ada yang terpaksa tinggal di rumah sewa. Bayangkanlah, pengurusan untuk tinggal di rumah sewa, dilakukan time exam. Kesian tengok kawan2, tekanan plak jadinya. Yelah, pikir exam lagi, dalam masa yang sama nak kena mencari rumah sewa dan sibuk menyelesaikan kontrak2. Xpelah, sekurang2nya dapat experience kn? hee. Tapi, alhamdulillah la, sekarang, yang duk umah sewa nie, dh nampak kegembiraan. ceria2 semua wajah. her3... ye ke? rumah besar2, 2 tingkat la.. macam2. ada yang dah lengkap dengan perabot. Nampak macam mewah pulak korang. Patut la berseri2.

Me? huhu.. Sutera Indah (SI) la kediamanku untuk sem depan. Asalnya, SI ni kediaman lelaki, tapi, entah la dah bertukar jantina penghuni. Harap2, dibersihkan elok2 la yeq sebelum kami masuk. Huu.. Yang untungnya, SI ni dekat sangat dengan Giant. Haip! Mahasiswi2, jangan shopping2 selalu naa.. Hii.. Itulah kebahayaan berdekatan dengan Hypermarket bagi pelajar2 perempuan ni. Huhu.. Kawan2 seperjalanan ku pulak,, maksudku kawan2 rapat tahun 1 ni la, kami kan selalu berjalan, bersama2 sentiasa. huhu. 3 orang ditempatkan di acacia avenue dan lagi 1, sama dgnku, SI. Em, SI ada streamyx wireless connection x? Harap2nye ade. hee. Kalau xde, operasi berinternet xseaktif mana la. Aduh masalah ni. Because I have online responsibility task. Alternatif lain? Hua,, xnak fikir lg alternatif lain, moga2 ada. hii~

Teddy Bear emoticonAlahai,, kesian roomate aku ni. Dah berapa kali dia minta maaf, ucap terima kasih, minta halal semua2, samada guna laptop n sbgnya. Setiap kali itulah, manik2 di mata akan keluar. Aku pulak yang turut sedih. Ye, jangan la sedih macam tu. Kita berpisah kolej kediaman je, kelas still lagi sama..

"Salah silap, terasa hati ke, jangan risau, kite dah maafkan. Jika ada pun, yang small matter je, mslh kecik je.. bukan big matter pun. Ok, ye? Kite xkesah pun."

Onion Head emoticon Hem, buat semua rakan2, selamat menduduki rumah, dan kediaman baru kalian. Nanti bleh la jalan2 umah2 sewa kalian yg besar2 tu. Hee~ Dan selamat menyambung pengajian short sem plop. Huhu. Orang cuti kita belajar, orang belajar, kita pun belajar. Bagus betul budak2 USIM nie. Heheh.

YoYo & CiCi emoticon

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

asmarosli said...

salam..buat teman yg kurindui dan sayangi,,thanks a lot because being my beloved friends...thank you ALLAH kerana kau telah hadirkan seorg sahabt buatku...yang ikhlas menyayangiku..mgkn sekarang kita tidak lago serapat dulu..walaupun,kelas msh same..xdpt bergelak tawa bersame lg..hnya kenangan manis sewaktu kita bersama menjd pengubat rinduku kepadamu..diharap persahabatan yang telah terjalin akan berterusan..hanya maut sahaja yang mampu memisalkan kita..Insyaallah..~_~

insyirah said...

huhu.. sbnrnya nilam xjd ditinggalkan.. kna berpindah nilam blk. so xde la ucapan selamat tinggal nilam. hii

to asmah» 10s also.. yap, friendship is everlasting~

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."