Sayang Mama~


Seorang ibu yang tulus ikhlas mengandung, melahir dan membesarkan anak-anaknya tidak pernah mengharapkan balasan segunung intan permata.

A mother's love for her child is like nothing else in the world. It knows no law, no pity, it dares all things and crushed down remorselessly all that stands in its path - Agatha Christie

Doa seorang ibu tiada hijab, ia terus diangkat ke langit. Kerana seorang ibu sangat mulia dan unggul kedudukannya di sisi Islam. Ingatlah, redha Allah terletak pada keredhaan ibu dan bapa. Kita nakkan kasih sayang Allah, kita dahulu yang kena tunjukkan kasih sayang kita kepada kedua ibu bapa kita.

Ku akui, memang banyak salah silapku terhadapmu ibu. Ku pohon beribu-ribu ampun dan maaf. Engkaulah ratu hatiku. Setelah penguasa seluruh alam, Allah swt, Engkaulah penawar hidupku. Engkaulah pengubat jiwaku. Engkaulah cahaya hidupku. Engkau sentiasa teguh berdiri dibelakangku setiap saat, menyokong, memberi semangat, menasihatiku agar aku tidak tersasar arah tujuan hidupku. Terima kasih ibu.

Walau kataku
banyak yang karam di lautan rasa
masin kasihku takkan hilang.

Walau sentuhku
terhalang dek terumbu karang
ombak rinduku takkan berkurang.

Selamat Hari Ibu,
Ku ucapkan kepadamu, wahai ibuku tercinta.
Walau ku jauh disini,
Namun aku sentiasa mengingatimu..
Mama, i love u!~

HAPPY MOTHER'S DAY!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."