Kediaman baru~

Onion Head emoticon Onion Head emoticonBig Eyes Crab emoticon

Aku kini di Kolej Kediaman Sutera Indah. Musim2 ini, sudah ramai teman2 kampus lain, yang sudah bercuti. Ada yang masih di kampus menyelesaikan urusan dan ada yang sudah berada di kampung masing2. Huh!~ Hari pertama pemindahan adalah hari yang amat memenatkan. Pada hari tersebut, semua orang sibuk mengangkat dan memindah barang masing2. Jadi, angkat barang pun sendiri2 la. Huhu.. Di kediaman lama, lebih kurang 6 round kot angkat barang turun ke bwh, dari tingkat 3. Semestinya sorang2. Tapi, ada lagi teman2 yang lebih banyak round kot. Yelah, sama2 banyak barang kan. Huhu..

Pengangkutan untuk ke kolej kediaman disediakan oleh pihak USIM. Tapi, dengan melihat barang yang ku kira banyak, ku memilih untuk mengambil teksi sahaja. Tak berniat pun mengambil teksi pada awalnya. Tapi, entah la, mungkin lebih mudah ku kira. Hii.. Setelah sampai di SI, pakcik teksi berhenti betul2 berdekatan blok yang akan ku diami. Alhamdulillah, senang sikit. Jika memindah barang dengan bas, agak jauh jugak lah perjalanan ke bilik kediamanku, tambah2 dengan barang yang banyak dan hujan yang agak lebat. Teman2ku yang menggunakan perkhidmatan bas, habis basah kunyup pakaian dan barang2 yang dibawa. Syukur sekali lagi, proses pemindahanku dipermudahkan Allah. Setelah itu, ku pindahkan barang dari garaj kereta ke bilikku, yang juga tingkat 3 (2nd floor). Di sini, ada jugalah pertolongan dan bantuan temanku, sakinah yang sama2 mengangkat barangku ke bilik. Thanks a lot for your helping kinah!

Namun, aku tak sempat nak mengemas seeloknya, kerana selepas selesai mengangkat barang ke rumah baruku, aku ada hal, terpaksa keluar sesudah ku menunaikan solat zohor. Ku sempat melihat wajah, keadaan rumah itu seketika. Setelah kepulanganku, rumah itu sudah berubah wajah, betul2 lain, dengan lantai yang putih bersinar. Kawan,,, maafkan ku kerana tak turut serta membersihkan rumah. Aku benar2 ada hal yang mustahak pada saat itu. Itu pun aku sudah terlewat. Maaf ye teman2ku, kinah, ju, yat n muna~

Di Nilam, sentiasa je ada connection, 24jam aku online. Heh3. Di SI, memang takde connection la. Ditambah dengan aku yang sudah mula mengaktifkan diri dengan aktiviti kampus. So, lain la plak gaya hidup ku nanti. Huhu. Aku baru juga belajar sikit2 pasal Swish, aplikasi flash, multimedia. Hem, nampaknya, mungkin aku berpeluang meneroka ilmu baru itu. Credit to pengajarnya.

Oh ya,, my responsibility! Maaf, xterlaksana lagi untuk bulan ni. 2 minggu dah lepas. Aduih~ Agak malas nak buka adobe PCS. Hii. Tapi, akan cuba ku lawan. Mana boleh malas2. Hee.. Actually, rasa cam masa padat je. Padahal lebih lengang berbanding pengajian sem. hii. Mungkin dengan ketiadaan connection menyebabkan tergendala sedikit urusan itu. Tapi, akan cuba ku usahakan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

"Alhamdulillah.. Islam menjadi milikku, Iman menjadi rebutanku.. kelebihan mungkin ada, kelemahan semestinya wujud, sudah menjadi fitrah seorang manusia.. kemahiran yang dimiliki insya allah akan dimanfaatkan ke jalan yang diredhai Allah.. kelebihan, kemahiran nikmat dari Nya.. diberi kepada manusia agar berfikir.. moga2 kita tergolong dalam hamba yang sentiasa bersyukur atas setiap pemberianNya, bersabar atas setiap ujian, berharap hanya padaNya, moga Jannatul Firdaus tempat kembali yang abadi.."